OFERTA PRACY OGŁOSZENIE O PRACĘ-OPIEKUN WYKONUJĄCY USŁUGI OPIEKUŃCZE
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1) dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2) doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
II. Pożądane cechy i kompetencje:
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
IV. Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
Pytania kierować można do Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście
Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: ops@miedzyrzecz.pl
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530).